Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Kamiennej Górze

Przygoda z Krakowem

Wczesnym rankiem, 9 maja, klasa 6a wraz z opiekunkami udała się na czterodniową wycieczkę do Krakowa. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od spotkania ze smokiem wawelskim, po czym udaliśmy się na zwiedzanie Wawelu, a następnie podziwialiśmy przepiękny Kościół Mariacki. Oczywiście nie mogliśmy opuścić wysłuchania hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, a także zrobienia pierwszych pamiątkowych zakupów w Sukiennicach.

Drugi dzień po pysznym śniadanku wyruszyliśmy do Zakopanego, gdzie udaliśmy się na Krupówki. Zwiedziliśmy również Muzeum Tatrzańskie, cmentarz i kościół na Pęksowym Brzysku. Po krótkim odpoczynku i napełnieniu brzuchów, wyruszyliśmy czarnym szlakiem na Gubałówkę podziwiając, przy pięknej pogodzie panoramę Tatr. Wieczorem mieliśmy możliwość poczuć się jak prawdziwi górale, robiąc z bacą oscypki.

Korzystając z przepięknej pogody, w czwartkowy poranek wyruszyliśmy na 5-godzinną wędrówkę na Morskie Oko. Podziwiając przepiękne widoki ośnieżonych górskich stoków. Po powrocie czekało na nas spotkanie z kapelą góralską. A na zakończenie dnia bawiliśmy się na dyskotece.

Piątkowy poranek, to pożegnanie z górami, trzeba było się spakować, pożegnać z właścicielami ośrodka i po śniadanku wyruszyć na ostatni, ale jakże przepiękny punkt naszego programu - Kopalnie Soli w Wieliczce. Tam po spotkaniu z przewodnikiem wyruszyliśmy trasą turystyczną na podziwianie podziemnych atrakcji Wieliczki.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i pamiątek, nie tylko tych w walizkach, ale i w głowach wracaliśmy do domu z nadzieją, że jeszcze kiedyś wrócimy do Krakowa i okolic.